Mam problem z moją O2 1,9 tdi a mianowicie:
Ucieka gaz z klimy w ciągu tygodnia ubywa 200 gram. W zakładzie w którym nabijałem układ sprawdzali kilka razy dodawali kontrast świecili lampką i nie widać wycieku.Auto pochodzi z UK sam robiłem przekładkę więc zmieniona jest nagrzewnica, ale na angielskiej był ten sam problem (gaz uciekł po jakimś czasie) więc nieszczelność wewnątrz auta raczej wykluczam.W środku nie czuć zapachu gazu i nie widać kontrastu na odpływach z nagrzewnicy, po prostu czeski film.
ewentualnie puszcza uszczelnienie przy osuszaczu - przeważnie skraplacz do wymiany.
próba azotem powinna rozjaśnić sytuację- w twoim przypadku to duży ubytek
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Najczęściej czynnik chłodzący ucieka przez zużyte uszczelnienie na wałku kompresora
A skąd taka hipoteza :?: chodzi Ci o O2 czy ogólnie :?:
poszukaj z azotem jak rradzi robekcool, ewentualnie na chłodnicy po prawej stronie masz taki biały korek , czasami pod nim się ulatnia i nic nie widać. na wałku sprężarki tez może być ale nie rozbierałem jeszcze takiej i nie wiem czy będzie coś widać po zdjęciu sprzęgła w dodatku tam jest sprzęgło spięte na stałe czy coś w tym stylu.
szachu, korek jest patrząc z przodu auta po prawej stronie skraplacza , na jego górze- po lewej stronie lampy. korek praktycznie nie do wykręcenia w kilku letnim aucie- dla tego też przeważnie wyciek w tym miejscu kończy się wymianą skraplacza
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
szachu, korek jest patrząc z przodu auta po prawej stronie skraplacza , na jego górze- po lewej stronie lampy. korek praktycznie nie do wykręcenia w kilku letnim aucie- dla tego też przeważnie wyciek w tym miejscu kończy się wymianą skraplacza
szachu, któregoś dnia klima przestała działać. Pojechałem do serwisu klimatyzacji i przy próbie szczelności wyszło, że to ten korek. Mieli też inną Octavię z takim problemem i też nie dało się korka wykręcić.
Korek da się ,,wykręcić,, ale sprawa prosta nie jest.Póżniej trzeba dorobić nowy korek(najlepiej z alu),okręcić taśmą teflonową i zrobić test na szczelność.Mnie się udało .
Grzekraw, A jak sprawdziliście, że to właśnie ten korek się rozszczelnił?
ja też miałem brak szczelności na korku
na 3 zakłady tylko jeden zalazł tą nieszczelność - dlatego nie polecam Jano - Serwisu w Opolu - pajace zrobiły pełną obsługę twierdząc że klima jest szczelna, co ciekawe robiono też badanie szczelności poprzez wytworzenie podciśnienia - które nic nie wykazywało - tak więc żadne uniwersalne badanie
w zakładzie, w którym to wymieniałem 4 razy wspominałem o nieszczelności, którą znalazł gdzieś inny zakład - raz nawet wspomniałem że gdzieś przy korku :P , w końcu sam sprawdziłem - potwierdziłem i zleciłem wymianę
a jak ? żadne tam latareczki - starczy nałożenie na korek zwykłej piany mydlanej bąbelki szalały jak zwariowane
kumpel dorobił mi korek osuszacza na maszynach CNC jest tam bardzo nietypowy gwint a korek zrobił metalowy ponieważ jak się ten plastikowy wykręci to i tak są małe szanse na jego uszczelnienie. Udało się mu i pasuje idealnie, problem rozwiązany.
Komentarz